Integritatea profesională este capacitatea agentului public de a-şi desfăşura activitatea profesională în mod etic, liber de influenţă necorespunzătoare şi manifestări de corupţie, cu respectarea interesului public, a supremaţiei Constituţiei Republicii Moldova şi a legii.
Incidentul de integritate este manifestare de corupţie produsă în împrejurări reale, altă manifestare similară manifestării de corupţie, produsă în cadrul unui test de integritate profesională.
Sesizarea incidentelor de integritate (în continuare - sesizare) este aducerea la cunoștința Inspectoratului Control Financiar de Stat, prin orice formă de comunicare, de către o persoană fizică sau juridică, a unui caz presupus ilegal în vederea cercetării și soluționării acestuia.
Pagina-web oficială a Inspectoratului Control Financiar de Stat constituie o modalitate suplimentară de adresare a sesizărilor incidentelor de integritate.
Pentru a putea fi supusă examinării și soluționării de către Inspectoratul Control Financiar de Stat, sesizarea trebuie să conțină, după caz, următoarele elemente:
- numele și prenumele/denumirea solicitantului;
- domiciliul sau sediul solicitantului și adresa de poștă electronică, dacă se cere răspuns pe această cale;
- obiectul nemijlocit al sesizării incidentului de integritate;
- semnătura electronică a solicitantului (doar în cazul solicitării unui răspuns cu privire la examinarea solicitării).
Inspectoratul Control Financiar de Stat va înregistra și soluționa sesizarea recepționată, în conformitate cu legislația Republicii Moldova în vigoare.
Inspectoratul Control Financiar de Stat are dreptul să nu examineze sesizările care conțin un limbaj necenzurat, ofensator sau amenințări la securitatea națională, la ordinea publică, la viața și sănătatea persoanei oficiale, precum și a membrilor familiei acesteia.
Sesizarea va fi examinată în termen de 30 de zile de la data înregistrării, cu respectarea legislației naționale (Codului administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018).
La examinarea sesizărilor este asigurată confidențialitatea datelor cu caracter personal și a altei informații confidențiale comunicate.
După examinarea sesizării în termenii stabiliți de legislație, solicitantul va primi răspuns în scris la adresa electronică, în funcție de cererea indicată în sesizare.
Dacă, după expedierea răspunsului la sesizare, se depune o nouă sesizare de același solicitant, cu același obiect, aceasta nu se examinează și se atașează la dosarul inițial.
Pentru mai multe informații privind modul de depunere și examinare a solicitărilor, vă recomandăm să consultați: